Talouselämä julkaisi 26.10.2018 listauksen Suomen suurimmista Asianajotoimistoista 12. kerran. Asianajotoimisto Fenno sijoittui listauksessa sijalle 23. Fennon toimitusjohtaja Jussi Laakkosen mukaan Fennon kasvu on ollut kovempaa, kuin vuonna 2016 arvioitiin ja pääsy vertailussa 30 suurimman toimiston joukkoon tapahtui nopeammin, kuin arvelimme. ”Tästä suurin kiitos tietysti kuuluu asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneille, jotka enenevässä määrin ovat ostaneet palveluitamme sekä tietysti kaikille fennolaisille hyvästä ja ahkerasta työstä”, Laakkonen kiittelee.
Fennon erityisenä vahvuutena on sen kattava toimistoverkko, johon kuuluvat toimistot Helsingissä, Jyväskylässä, Mikkelissä, Tampereella, Salossa ja Järvenpäässä.
Vuosi 2019 on investointien vuosi Fennolle
Fenno on panostanut vuonna 2018 kehitystyöhön, joka aloitettiin helmikuussa 2018 advisory boardin nimeämisellä. Tämän jälkeen Fennossa on keskitytty laajasti johtamisen, raportoinnin sekä tietojärjestelmien kehittämiseen asiakastyön rinnalla. ”Tulemme vuonna 2019 toteuttamaan merkittävän määrän investointeja mm. johtamisjärjestelmiin sekä asiakaspalvelua parantaviin sähköisiin alustoihin”, toteaa Laakkonen. Fenno haki advisory boardin nimeämisellä toimintaansa asiakkaan ja asianajopalveluiden ostajan näkökulmaa sekä tukea johtamiseen. ”Tätä apua olemme todellakin saaneet ja tämä toivottavasti näkyy myös meidän asiakkaille saakka. Tavoitteemme on pysyä näillä investoinneilla kilpailukykyisenä niin maakunnassa kuin pääkaupunkiseudulla kaikilla pääosaamisalueillamme”, sanoo Fennon hallituksen puheenjohtaja Lassi Nyyssönen.
Fenno tulee kasvattamaan henkilökuntaansa 3-5 henkilöllä (10 – 20 %) vuoden 2019 aikana. ”Kasvu ja asiakkaidemme yhä nopeammat palvelupyynnöt edellyttävät meiltä osaavan henkilökunnan palkkaamista”, jatkaa Nyyssönen.
Asiakas keskiössä
Fennon tavoitteena on rakentaa ja luoda asiakkailleen palveluita, joissa asiakas on tiukasti keskiössä. ”Kaikki investointimme satsaavat siihen, että asiakas on entistä tyytyväisempi meidän toimintaan. Osaamisen kehittäminen on meillä aina teemana, mutta lisäksi haluamme helpottaa palveluidemme käyttämistä entisestään huomioimalla asiakkaidemme tarpeet sekä yhteydenpidon helppouden”, sanoo Laakkonen. Osana asiakaspalvelun kehittämistä Fenno panostaa vahvasti myös työhyvinvointiin. ”Uskomme Fennossa vahvasti siihen, että vain pirteä ja tasapainoinen asiantuntija pystyy palvelemaan asiakkaitamme heidän edellyttämällä tavalla”, päättää Laakkonen.